Съществуват много причини, поради които да поддържате чист работния си офис. Не само че чистата и подредена работна среда визуално изглежда по-добре от разхвърляната, но едновременно с това тя прави добро впечатление на клиентите и благоприятства за продуктивността. Ако се интересувате как да подредите работното си място, следвайте следващите съвети за почистване.
1. Подредете разхвърляните документи
Документите, които се натрупват из цялото офис пространство не само изглеждат разхвърляно, но и затрудняват работата, отнемайки излишно време да се открият важните измежду тях, когато това е необходимо. Има редица начини за подредба на разхвърляните документи.
• Картотеките са идеални за съхранение на неща, като фактури, работни заявки, прогнози, информация за продавача, характеристики на продукта и потребителски профили. Етикетирайте папките съгласно конкретното им предназначение и архивирайте документите, докато почиствате офиса си.
• Ако трябва да съхранявате определени документи под ръка за незабавна справка, може да се възползвате от настолни поставки и монтирани на стената "джобове". Това е добра идея за неща като сметки, които чакат да бъдат платени, отворени потребителски файлове, документи, които трябва да бъдат регистрирани, както и текущи документи.
• За да спестите място, препоръчваме сканиране на документи, които могат да бъдат архивирани и съхранени по електронен път.
2. Дезинфекцирайте тоалетните
Tова е необходимо не само заради чистия вид на фирмения офис, но също така и за безопасността на вашите служители и клиенти. Тоалетните са област с висока посещаемост и трябва да се почистват всеки ден.
• Почистете тоалетните чинии с дезинфекциращ препарат и четка за тоалетна. Избършете седалката, капака, външния периметър на чинията, резервоара и в основата на тоалетната с дезинфектант. Използвайте ароматизатор за тоалетна чиния, за да запазите свежестта между отделните почиствания.
• Почистете мивката и пространството около нея с дезинфектиращ препарат.
• Почистете и измийте пода.
• Заредете със сапун и хартиени кърпи за ръце и сменете тоалетните ролки.
3. Грижете се за техниката в офиса си, поддържайки устройствата чисти и без прах
Почистете праха от тесните пространства като клавишите на клавиатурата, вентилатора и малките отвори. Избършете електрониката с мека кърпа, напоена с дезинфектант.
4. Почистете стаята за почивка
Тъй като храната често се приготвя и съхранява в стаята за почивка, за здравето и безопасността на служителите е необходимо стаята да се поддържа чиста.
5. Поддържайте хладилника чист и подреден
Всяка седмица изхвърляйте старата храна и почиствайте вътрешността с парцал, напоен с дезинфектант.
• Напръскайте със спрей дезинфектант всички плотове, мивки, маси, столове и шкафове, след което избършете с влажна кърпа.
• Почистете вътрешността на микровълновата фурна с парцал, напоен с дезинфектант. Това би трябвало да бъде част от дневното ви почистване на офиса, тъй като ако оставите бъркотията във фурната в продължение на дълъг период от време, почистването ще ви затрудни.
• Ако използвате сушилник за съдове, го чистете всеки ден, заедно с чиниите за да предотвратите появата на мухъл.
• Перете кърпите за ръце и тези за съдове често и сменяйте гъбата за съдове, когато е нужно.
6. Изхвърляйте кошчетата за боклук всеки ден
Това се отнася за стаята за почивка, офис помещенията, конферентните зали, фоайетата и тоалетните.
7. Уверете се, че обществените помещения са в представителен вид
Ако клиентите ви посетят вашето работно място, почистеният офис ще е първото им впечатление. Следователно, трябва да отделите много грижи и внимание в представянето на работното си помещение, тъй като по него ще правят преценка за вашата работа като цяло.
• Местата за сядане трябва да бъдат почистени от прах, трохи и петна.
• Ако излагате списания, книги и брошури за чакащите, тези материали за четене трябва да бъдат прилежни и актуални. Изхвърлете замърсените и остарели материали.
• Почистете праха от мебелите, рафтовете, украшенията, растенията, завесите, щорите и прозорците.
• Почистете петната от стените.
• Почистете петната и отпечатъците от огледалата и прозорците.
• Използвайте прахосмукачка, за да почистите пода, след което го измийте.
8. Разчистете бюрото си, свеждайки до минимум безредието и запазвайки чист офиса си
Възползвайте се от помощни средства в организацията като моливници, тави за хартия, поставки за папки, библиотека, кошници и чекмеджета, за да се създаде място за всичко. Избършете десктопа от прах, следи от трохи и петна.