Carmen.bg Carmen.bg

Продукти

Съвети как да поддържаме офиса чист

Чистият офис е от жизненоважно значение за развитието на един бизнес. Чистотата и реда на работното място допринасят за увеличаване на производителността, креативността и концентрацията на служителите и същевременно оказват влияние и върху тяхното здраве. Репутацията на една фирма е пряко зависима от състоянието на средата в нейните офиси, тъй като всеки посетител в зависимост от това което вижда, преценява и колко тази фирма е ефективна, организирана и загрижена за комфорта на служителите си. Затова, ако вашият офис е затънал в прах и мръсотия, време е за действие. Използвайте нашите съвети за почистване и не забравяйте да поддържате безупречния вид на работното си място периодично.

Въпреки че наемането на професионално почистваща фирма е най-добрият начин за поддържане на чиста офис среда, ако все пак решите да се заемете сами със задачата (или я разпределите сред колегите си), използвайте следните съвети за офис почистване и поддържане на работното място.

Поддържайте килера напълно зареден с всякакви препарати за почистване (препарат за стъкло, спрей за почистване на прах, микрофибърни кърпи, спирт, хартиени кърпи и т.н.). Също така направете списък, поставен на видно място, със съвети за почистване, за да напомня на служителите за процедурите, които е необходимо да извършват периодично.

 


 Поставяйте всяко нещо в офиса  на точно определено място. Ако се затруднявате със запомнянето на местата, поставяйте етикети.

 


Ограничете броя на предметите върху бюрото си. Излишните вещи само ви затрудняват в разпределението на ежедневната ви работа. Всички онези неща, които не използвате често (кламери, визитни картички, допълнителен календар), би било добре да преместите на друго място.

 


Повечето магазини за електроника и офис принадлежности предлагат специални кърпи за почистване на клавиатури. Вземете няколко в офиса си и почиствайте ежедневно клавиатурата и монитора си, особено ако се храните на бюрото си. Добре е да изчакате клавиатурата да изсъхне преди отново да започнете да я използвате.

 


Почиствайте телефона в офиса си често, като впръскате почистващ препарат в кърпа и след това го забърсвате. Използвайте памучен тампон, напоен в спирт, за да дезинфекцирате и клавиатурата за набиране.

 


Изхвърляйте често боклука и проветрявайте помещенията, в които се храните. Това ще  помогне да се предпазите от появата на вредители.

 


Изисквайте от служителите да изписват имената си на всяка храна, която поставят в хладилника. Ако те планират да оставят нещо за по-дълъг период в хладилника, би било добре да записват и на коя дата е отворен продуктът. Също е добре да определите ден от месеца, който ще бъде предвиден за кухненско почистване. Всяка храна, която е оставена в хладилника, този ден трябва да бъде изхвърлена (освен ако не е продукт с дълъг срок на годност, като кетчуп или маслини).

 


Всички съдове в стаята за почивка е добре да бъдат измивани веднага след обяда. Препоръчително е да се изисква от служителите да прибират изсъхналите съдове в определен ден от седмицата, за да се избегне излишно претрупване на плота за съдове.

 


Ако при употреба изцапате микровълновата, задължително трябва да я почистите на момента. Ако изчакате, проблемът ще се задълбочи, тъй като храната ще засъхне и ще затрудни почистването.

 


Грижете се за растенията в офиса си. Премахвайте сухите листа, поливайте ги постоянно и следете за признаци на гниене. Ако не можете да поддържате растенията да изглеждат красиви и здрави, или изберете варианта – изкуствени цветя (като не забравяте да ги почиствате от прах често), или изобщо се откажете от растителност в офиса.

 


Не забравяйте да почиствате и зад мебелите в офиса. Тази ивица от прах и мръсотия зад бюрото ви не говори добре за иначе чистия и подреден вид на вашето работно място.

 


Представете си, че вие сте клиент и влизате в офиса си. Разходете се, следвайки линията, по която ще мине и клиента, и често се спирайте, за да се огледате и разучите добре обстановката. Водете си бележки за всяка нередност и я коригирайте, следвайки съветите за офис почистване, изброени по-горе.

© 2003-2019 - Bittel Всички права запазени. Онлайн решаване на спорове
Дизайн и програмиране: StudioX